top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverVan 0 naar 20 Podcast

Training Week 4 | Stefan: "Hoe graag ik het ook wilde, mijn benen gaven op"

De 5 kilometer begint in zicht te komen. Stefan en Mitchell zijn inmiddels in week 5 van hun trainingsschema aangekomen en met elke stap komen ze dichter bij het doel. Hoe gaat het met ze, na ruim een maand trainen?


Mitchell: "Het hardlopen gaat super. Elke keer na het lopen heb ik een euforisch gevoel dat het weer is gelukt. Iedere training popt de 20 van Alphen minimaal 1 keer in mijn gedachte op. Als ik denk aan dat moment dat ik over de finish kom met al die juichende mensen om mij heen. Dat word zo fantastisch. Ik denk ook dat dat beeld de reden is dat ik de personal trainingen volhoud. We worden een partijtje afgemaakt. Het maakt het rennen wel een stukje minder zwaar. Ik ren nu al met 5 kilo minder dan toen we begonnen. Als het zo door gaat kom ik straks als een soort god over die finish gerend."


Stefan: "Het gaat goed, dat is het belangrijkste. Maar deze week ben ik wel achter de kracht van een goede nachtrust gekomen. Afgelopen zondagnacht kwam ik namelijk niet in slaap. Ik was aan het zweten, lag te woelen en ook mijn gedachtes bleven maar malen. En dat, terwijl ik de volgende ochtend om 10 uur weer klaar moest staan voor de personal training. Voor het eerst zakte ik echt door mijn ondergrens heen. Met een zandzak op mijn rug moest ik namelijk 'Lunges' doen (Dat wat Mitchell op de foto aan het doen is). Hoe graag ik het ook wilde en hoe erg ik mijn best ook deed, mijn benen gaven op. Ik bleef maar omvallen en het lukte mij niet om de overkant te halen. Na afloop voelde het alsof ik een belangrijke wedstrijd in de laatste minuut had verloren. Mijn lichaam hield mij tegen, wat een verschrikkelijk gevoel. Gelukkig ging het lopen twee dagen later wel goed. Ik heb mijn energie hervonden en ben nu al klaar voor de training van volgende week!


Volg Stefan en Mitchell in hun voorbereidingen voor de 20 van Alphen. Check hier de eerste aflevering en hou elke laatste donderdag van de maand je favoriete podcast app in de gaten voor een nieuwe aflevering!


135 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De laatste loodjes: Lente

Het avontuur van Mitchell en Stefan gaat richting de ontknoping. Bijna gaan ze die 20 kilometer lopen. En na een week van vrieskou en sneeuw, zitten ze nu ineens in een week van zon en warmte. Welk ef

De laatste loodjes: Sneeuw

Het avontuur van Mitchell en Stefan loopt langzaam op zijn eind. Die 20 kilometer komt steeds duidelijker in beeld. Maar met de kou en sneeuw van deze week wordt trainen erg lastig. Mitchell: "Oh oh,

bottom of page