top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverVan 0 naar 20 Podcast

De laatste loodjes: Lente

Het avontuur van Mitchell en Stefan gaat richting de ontknoping. Bijna gaan ze die 20 kilometer lopen. En na een week van vrieskou en sneeuw, zitten ze nu ineens in een week van zon en warmte. Welk effect heeft die omslag? En wat vinden ze prettiger?


Mitchell: "En weg is de kou. De sneeuw is weer compleet verdwenen en bijna al het ijs is weer veranderd in water. Wel lekker, dan kan de training weer worden hervat. Zodoende heb ik gisteren een training van 10 kilometer gedaan. Zo lekker zonder kou. Maar de weergoden waren mij niet echt goed gezind. Want wat ik veel erger vind dan kou, is wind. Man man man. Midden in de polders rende ik als het soort gazelle op de savanne (natuurlijk was het geen savanne maar gewoon de weilanden van Aarlanderveen) zonder enige problemen. Maar de wind werd sterker, en heftiger. Ik liep de brug af bij de Zegerbaan. Langs het Aarkanaal was de wind nog erger. Alsof ik in een windcabine aan het rennen was. Helaas heeft op dat moment Scheetanius, de god van wind (soms ook natte wind), gewonnen. Maar niet voor lang. Want ik raapte mijn moed weer bij mekaar en begon te rennen. Ik rende als een pak cornflakes op dinsdag (hele rare metafoor) door naar het einde van mijn route. En daar was het. 10 kilometer binnen het uur zoals mijn doel was. Dus niks kan mij tegenhouden om die 20 van Alphen te voltooien.


Lang verhaal kort. Het ging best lekker en ik heb niet echt iets interessants te melden in deze update."


Stefan: "Wat een verademing om nu de deur uit te gaan. Niet bang zijn dat je uitglijdt, niet bang zijn dat je iets breekt, niet bang zijn dat je kou vat. Gewoon een zonnetje op je gezicht en gaan. Maar toch merk ik dat de zenuwen mijn lichaam insluipen. Ik zat van de week in de trein en fantaseerde over hoe het zou gaan. Met de seconde werden de kriebels heftiger, want wat nou als het niet lukt? Wat nou als ik moet opgeven? Of nog erger, wat nou als ik ineens corona krijg? Ik stapte de trein uit en merkte dat ik letterlijk knikkende knietjes had. Bang voor wat komen gaat, maar ook enthousiast. Want naast de nervositeit heb ik er vooral heel veel zin in! Laat die finish maar komen (en daarna weken lang rust ;P)"


Wil je ook gaan hardlopen? Check dan hier alle afleveringen van de Van 0 naar 20 Podcast. En check ook de schema's van Sylvester PT of vraag om hulp bij het Running & Walking Center.


DISCLAIMER: Mitchell en Stefan lopen de 20 op persoonlijke titel, zij zullen met z'n tweeën lopen en niet in evenement vorm! Zij zullen daarom niet communiceren wanneer we gaan lopen. Dit allemaal uit voorzorg naar aanleiding van de coronamaatregelen.

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De laatste loodjes: Sneeuw

Het avontuur van Mitchell en Stefan loopt langzaam op zijn eind. Die 20 kilometer komt steeds duidelijker in beeld. Maar met de kou en sneeuw van deze week wordt trainen erg lastig. Mitchell: "Oh oh,

bottom of page