top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverVan 0 naar 20 Podcast

De laatste loodjes: Sneeuw

Het avontuur van Mitchell en Stefan loopt langzaam op zijn eind. Die 20 kilometer komt steeds duidelijker in beeld. Maar met de kou en sneeuw van deze week wordt trainen erg lastig.


Mitchell: "Oh oh, wat is het koud. Het hele land is dicht gesneeuwd en dat brengt toch wel een probleem met zich mee. Ik heb ondertussen al een week niet gelopen omdat ik te bang ben dat ik uitglijd. En ja, er is voldoende gestrooid en ondertussen zou het allemaal geen probleem moeten zijn maar het risico zit mij toch niet lekker. Bij alles wat ik momenteel doe spookt die 20 van Alphen door mijn hoofd. Voor mijn gevoel kan iedere schaafwond mij de winst kosten. Het gaat ook allemaal zo snel. De precieze datum dat wij gaan lopen moet geheim blijven maar ik kan wel zeggen dat het echt bijna gaat gebeuren. En als mij iets zou overkomen, als de ster van de 20 van dit jaar (sarcastische knipoog) iets zou overkomen, dan zou dat gewoon heel vervelend zijn. Dus voorzichtigheid is geboden."


Stefan: "Tja, die sneeuw. Wat moet je er van zeggen? Eigenlijk heb ik maar één reactie en dat is nevernooitnietdatikindiekougalopen. Ik ben van mezelf al een vrij grote koukleum, dus met dit weer ligt voor mij de grens om naar buiten te gaan al een stuk hoger. Maar om dan ook nog in hardloopkleding naar buiten te gaan, met het risico om uit te glijden en vlak voor het moment suprême een been te breken is voor mij een stap te ver. Maar, ik denk dat ik een andere manier heb gevonden. Ik weet namelijk dat ik 20 kilometer haal. Ik weet dat ik zo meteen die finish ga halen en het enige wat van belang is, is om m'n conditie op pijl te houden. Dus ik denk dat ik met deze kou mijn schaatsen weer eens van zolder ga halen, om op die manier toch een beetje te trainen. En daarna lekker een warme kop chocomel met net iets te veel slagroom!"


Wil je ook gaan hardlopen? Check dan hier alle afleveringen van de Van 0 naar 20 Podcast. En check ook de schema's van Sylvester PT of vraag om hulp bij het Running & Walking Center.


DISCLAIMER: Mitchell en Stefan lopen de 20 op persoonlijke titel, zij zullen met z'n tweeën lopen en niet in evenement vorm! Zij zullen daarom niet communiceren wanneer we gaan lopen. Dit allemaal uit voorzorg naar aanleiding van de coronamaatregelen.

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De laatste loodjes: Lente

Het avontuur van Mitchell en Stefan gaat richting de ontknoping. Bijna gaan ze die 20 kilometer lopen. En na een week van vrieskou en sneeuw, zitten ze nu ineens in een week van zon en warmte. Welk ef

bottom of page