top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverVan 0 naar 20 Podcast

Training week 27 | Alleen wij twee

Deze week maakte de organisatie van de 20 van Alphen bekend dat het evenement wordt afgelast. Geen alternatief en geen coronaproof evenement in 2021. Maar Mitchell en Stefan trainen ondanks dat, gewoon door. Zij hebben in de vorige aflevering al te horen gekregen dat zij sowieso gaan rennen. Maar hoe gaat het met die training?


Mitchell: "Ik ben erachter gekomen dat verandering best goed kan zijn tijdens een training. Al sinds de allereerste training in mei loop ik hetzelfde rondje. Het rondje meer zoals dat in Alphen altijd wordt genoemd. En de eerste keer lukte het nog niet eens om het meer te bereiken maar op een bepaald moment lukte het om vanaf de parkeerplaats van ARC te starten, het meer om te lopen en dan weer terug. Zelfs 2 keer het meer rond zit nu in mijn mogelijkheden maar toen ik vorige week een echt lange training op de planning had staan ben ik toch maar eens een andere kant opgelopen. En dan merk je toch dat het heel fijn is om eens in een ander decor te rennen. Het is dat ik de verkeerde muziek op had anders was het een toprun geweest. Ik ga voorlopig andere routes uit. Dat helpt in het behalen van die 20 kilometer."


Stefan: "De trainingen zelf gaan goed, maar mijn leven is pas geleden flink veranderd. Klaar met mijn studie, een nieuwe baan bij KINK, een eigen radioprogramma op die zender. Maar dat zorgt er ook voor dat ik minder vaak thuis ben. Daarbij komt kijken dat het buiten snel donker en dan ben ik ook nog eens een enorme koukleum. Dus het is niet heel aantrekkelijk om te gaan rennen. Maar op zondag, als er een waterig zonnetje aan de lucht staat, dan trek ik nog trouw mijn hardloopschoenen aan en ren ik minimaal 5, meestal 10 en soms ook 15 kilometer!"


Volg Stefan en Mitchell in hun voorbereidingen voor de 20 van Alphen. Check hier de podcast en hou elke laatste donderdag van de maand je favoriete podcast app in de gaten voor een nieuwe aflevering!

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De laatste loodjes: Lente

Het avontuur van Mitchell en Stefan gaat richting de ontknoping. Bijna gaan ze die 20 kilometer lopen. En na een week van vrieskou en sneeuw, zitten ze nu ineens in een week van zon en warmte. Welk ef

De laatste loodjes: Sneeuw

Het avontuur van Mitchell en Stefan loopt langzaam op zijn eind. Die 20 kilometer komt steeds duidelijker in beeld. Maar met de kou en sneeuw van deze week wordt trainen erg lastig. Mitchell: "Oh oh,

bottom of page